måndag 29 augusti 2011

Ost- och skinksallad

Nu ska jag ta mig i kragen och faktiskt försöka äta lite nyttigare och förhoppningsvis tappa några kilon. Detta ska jag försöka uppnå genom att börja räkna kalorierna för allt jag äter, plus att jag ska försöka röra mig (mer än vad jag gör för tillfället i alla fall). Vi startade detta projekt med en matig ost- och skinksallad, väldigt mättande! Jag gjorde även en rhode island-liknande sås på lättkesella, liiiite majonnäs, någon matsked chilisås samt en klick sambal som jag serverade till. Hela min portion innehöll ungefär 390 kcal, inklusive sås, och det är väl helt okej för en mättande middag!


Ost- och skinksallad
(1 portion, 390 kcal)

70g tärnad burkskinka
40g tärnad ost (jag använde brieost)
50g isbergssallad
1 ägg
1/2 tomat, i skivor
ca 30g rhode island-sås, lättvariant

Gör såhär: Blanda ingredienserna på en tallrik och skvätt över lite sås. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar