måndag 1 augusti 2011

Köttfärsröra i pitabröd med sweet chili-sås

När jag jobbar kväll, som idag, brukar jag laga något lätt på förmiddagen som jag sedan kan ha med mig till jobbet och äta som middag. Så nu har jag precis slängt ihop en köttfärsröra som ska fylla ett pitabröd tillsammans med sallad och lite god sås gjord på crème fraiche och sweet chili-sås!


Köttfärsröra i pitabröd med sweet chili-sås
(ca 4 portioner)

Köttfärsröra:
ca 600g köttfärs
1 köttbuljongtärning
1/4 vitkålshuvud
6-7 färska cahmpinjoner
2 tsk kinesisk soya eller mushroom soy
1-2 msk sweet chili

Sweet chili-sås:
1 dl crème fraiche
ca 2 msk sweet chili-sås

4 pitabröd

Gör såhär:
Baka pitabröden enligt anvisningarna på förpackningen eller gör egna. Bryn färsen och krydda med lite salt och smula även köttbuljongtärningen. Strimla kålen med en osthyvel och häll ner med köttfärsen. Skiva även champinjoner och häll ner dessa. Låt alltsammans fräsa en liten stund. Tillsätt sedan soyan och sweet chilin. Blanda ihop ingredienserna till såsen i en skål. Fyll sedan pitabröden med sallad, köttfärsröra och sås!

1 kommentar: