onsdag 6 juni 2012

Enkel hamburgerlunch på denna röda dag!

Jag vet inte om ni har smakat ICAs färdiga hamburgare? Jag tycker faktiskt att de är helt okej och ibland säljer Maxi ut dem för en billig peng och då brukar jag köpa hem några paket. Alltid bra att frysa in två och två och ta fram när man vill ha något snabblagat. Har man inte hamburgerbröd hemma kan man rosta en vanlig brödskiva vilket jag gjorde till lunch idag. Jag hade GI-bröd i frysen som jag använde och det kändes både lite fräschare och nyttigare!


Enkel hamburgerlunch
(1 portion)

1 hamburgare (färdig eller hemmagjord - recept finns här)
1 eller 2 brödskivor
tomat
rödlök
sallad
ketchup
hamburgerdressing

Gör så här:
Stek upp hamburgaren, rosta brödskivorna och servera med valfria tillbehör! Svårare än så behöver det inte vara. ;)

2 kommentarer:

  1. Behöver inte vara svårare än så nej.

    Bra blogg du har, jag blir sugen på att laga mat varje gång jag går in! Keep it up!

    /Stekel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Det enkla är oftast godast. :) Vad roligt att du tycker om bloggen och tack så mycket för dina peppande ord!

      Radera