måndag 4 juli 2011

Serranolindad fiskfilé med tomat- och olivsås

Nu kommer här äntligen ett nytt recept! Jag började jobba förra veckan och är riktigt trött när jag kommer hem om dagarna så det har inte prövats på så mycket nya maträtter under veckan som gått. Men idag är det måndag och nya tag som gäller! Förhoppningsvis kommer det bli lite mer uppdatering denna vecka. :)
Jag tänkte idag i alla fall bjuda på ett fiskrecept som jag hittat på Mat.såklart. Vi äter på tok för lite fisk här hemma men jag hoppas att vi ska bättra oss. :) I grundreceptet till denna fiskrätt använde man torsk men jag tog pangasius istället, fungerade lika bra det! Till fisken kan man även göra en sås/röra på yoghurt, soltorkade tomater och oliver som är jättegod och passar perfekt till fisken.


Serranolindad fiskfilé med tomat- och olivsås
(4 portioner)

4 fiskfiléer, t.ex torsk eller pangasius
8 skivor serranoskinka
salt och svartpeppar

Tomat- och olivsås:
2 dl matyoghurt
5-6 strimlade soltorkade tomater
ca 10 valfria oliver, hackade
1 tsk röd pesto
en klick flytande honung
salt och svartpeppar

Gör såhär:
Lägg fisken i en ugnssäker form, salta och peppra och linda sedan skinkan runtom fisken. Kör in i ugnen på 200 grader ca 15 minuter. Blanda under tiden ihop yoghurt, tomater och oliver till såsen. Tillsätt även peston och lite honung. Smaka av med svartpeppar. Servera fisken tillsammans med sås, potatis, mathavre eller ris samt grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar