tisdag 31 maj 2011

Färdiga cevapici med pommes och tzatziki - snabblagat!

Sist jag storhandlade så sålde Maxi ut färdiga cevapici för 15kr förpackningen, som taget tyckte jag! Idag stekte jag på dessa färsjärpar (som man skulle kunna beskriva dem som), värmde upp lite pommes och gjorde en tzatzikisås till. Gott! Dock ska jag nog försöka mig på att göra egna cevapici nästa gång, det skulle förmodligen bli ännu godare. :)


Cevapici med pommes och tzatziki
(ca 4-6 portioner)

4-6 portioner cevapici
pommes

Snabb tzatziki:
2 dl yoghurt
1/2-1 gurka
2 vitlöksklyftor
salt, svartpeppar och lite salladskrydda

Grovriv gurkan och pressa ur så mycket vatten du kan, blanda ihop med yoghurten. Pressa i vitlöksklyftorna och krydda med salt, svartpeppar och salladskrydda efter smak. Servera med cevapicin och pommes!

1 kommentar:

  1. Hej

    Kul att du provade cevapcici som är en av Balkans favoriter,man ska helst grilla cevapcici eller använda sig av grillstekpanna,de cevapcici som finns att köpa på Maxi är faktisk jätte goda närmare än orginallen går ej koma.Det finns två sorter tycker att den sorten som står Banja Luka på de är lite godare men som sagt det är viktigt hur man tillagar de också man ska ha bröd (pita bröd) som finns att köpa på Maxi eller Willys den är rund,man ska dela den på mitten och ha ovanpå cevapcici när man grillar eller steker de...Lycka till :)

    SvaraRadera