fredag 26 november 2010

Julmarknad!

Ikväll stod Kalmar slotts julmarknad på schemat! Det var riktigt mysigt att gå där och strosa runt, vi slapp till och med att betala inträdet vilket var bra för det var sjukt dyrt att gå in. I vilket fall som helst så hade vi bestämt att vi skulle äta middag inne på slottet eftersom vi sedan innan vet att de brukar sälja lite mat därinne. Så det blev viltkebab, alltså kebab gjort på vildsvin om jag fattat det rätt. Det var gott, kanske inte det godaste jag ätit men helt okej!
Själva anledningen till att vi gick till marknaden var, som jag nämnt innan, att vi skulle köpa den otroligt goda musten och glöggen som de säljer där (självklart köpte vi lite julgodis också, vad är en marknad utan godis?).
Musten, som är gjord på enbär, är inte alls sådär sliskigt söt som vanlig julmust utan riktigt frisk. Glöggen är även den toppen! Jag älskar glögg och just denna är verkligen en favorit, den heter Kalmar Slotts Glögg och är sådär lagom söt och har en fyllig smak. Jag vet inte om de säljs någon annanstans men annars får ni skynda er till Kalmar och slottets julmarknad som håller på hela helgen. Ett litet tips bara!

 Fredagsmys!

Enbärsmust från Svenskt mathantverk och Slotts Glögg från Kalmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar