tisdag 30 november 2010

En speciell köttfärssås!

Idag tänkte jag bjuda på ännu en köttfärssås och just denna är lite extra speciell!
Det var nämligen detta som min sambo bjöd på första gången jag var hemma hos honom. Men om det sedan var just köttfärssåsen eller bara hans charm som fick mig på fall vet jag faktiskt inte. :)
Själva köttfärssåsen är i vilket fall som helst riktigt god och blir lite av en kontrast gentemot de tomatiga köttfärssåser som jag brukar göra. Den är dessutom hur enkel som helst att tillaga och är färdig på bara en kvart! Jag kan även tipsa om att det passar riktigt bra med lite creme de balsamico på både köttfärssåsen och salladen.


Jimmys köttfärssås

(ca 4 portioner)

 ca 600g köttfärs
2 dl smaksatt crème fraiche - Paprika & Chili
2 dl smaksatt crème fraiche - Tomat & Basilika
½-1 tsk soya
2 tsk balsamvinäger
½-1 dl vatten
salt
svartpeppar

Bryn köttfärsen i en stekpanna eller gryta, krydda med salt och peppar efter behag. Tillsätt resten av ingredienserna och låt puttra på låg värme i några minuter. Servera med pasta, sallad och eventuellt lite creme de balsamico.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar