onsdag 8 december 2010

Extra krämig lasagne

Jag har tidigare lagt upp ett recept på lasagne men idag gjorde jag en annan variant så jag tänkte att jag skulle lägga upp den också. Den här gången gjorde jag nämligen en annorlunda köttfärssås samt använde mig av extra mycket ostsås och gissa om det blev krämigt och gott, nästan farligt gott till och med!


Extra krämig lasagne
(6 portioner)


1 paket lasagneplattor
1 paket Knorr färdig béchamelsås
1 paket Kelda "Simply cheese"

Köttfärssåsen:
ca 600g köttfärs
500g krossade tomater (basilika)
2 finrivna/pressade vitlöksklyftor
1 msk balsamvinäger
1 burk crème fraiche
½ tsk sambal oelek
1 msk chilisås

Fräs köttfärsen i en stekpanna i lite olja. Tillsätt resten av ingredienserna till köttfärssåsen och låt koka upp. Häll upp de båda ostsåserna i en kastrull och låt värmas upp på låg värme. Varva sedan köttfärs, ostsås och lasagneplattor i en ugnsform. Börja med köttfärs sedan ostsås sedan lasagneplattor osv. Avsluta med ostsåsen ovanpå det sista lagret med plattor, och strö riven ost på. Sätt in i ugnen på 200° i ca 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar