söndag 26 juni 2011

Midsommarpaus och kycklingstroganoff

Nu är jag tillbaka efter en midsommarpaus, hoppas att ni fortfarande är med mig trots det lilla uppehållet! I torsdags blev det ingen matlagning då vi var nere i Karlskrona på den traditionella Lövmarknaden och midsommar tillbringades ute vid kusten med kära vänner, god mat och dricka! Imorgon börjar allvaret och jag har sju veckors jobb framför mig. I vilket fall som helst så kommer här middagen som vi åt i onsdags, nämligen kycklingstroganoff. Jag köpte Arlas färdiga stroganoffpanna bara för att testa, lite för lam smak för oss dock så det fick bli en del kryddor och andra smaksättningar innan jag blev nöjd. :)


Kycklingstroganoff
(4 portioner)

ca 3 kycklingfiléer
1 burk Arlas stroganoffpanna
½ purjolök
ca 2 msk röd pesto
½ tsk sambal oelek
lite balsamvinäger
lite HP-sås
salt och svartpeppar

Gör såhär:
Skär kycklingen i strimlor och bryn i lite olja tills de är gyllenbruna. Tillsätt stroganoffpannan och strimla purjolöken och häll även i den. Tillsätt resten av ingredienserna (smaka av lite efter eget tycke och smak). Krydda eventuellt med lite salt och svartpeppar om det behövs. Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar