torsdag 3 mars 2011

Kycklingbiffar

På bloggen Lindas viktresa hittade jag ett väldigt intressant recept där man hade mixat kycklingfiléer och gjort till biffar. Det lät spännande tyckte jag och idag blev det dagens middag. Smaken på biffarna blev suverän, jättegott!
Däremot gjorde jag ett litet fel då jag mixade alla ingredienser på en gång, vilket man inte skulle göra, och därmed mixades allt för länge och biffarna blev lite "äggiga" i konsistensen. De sista ingredienserna ska man alltså blanda i för hand. Annars var detta ett nytt och väldigt gott sätt att göra kyckling på!


Kycklingbiffar
(ca 4 portioner)

2 kycklingfiléer
½ dl parmesanost
½ dl phildelphiaost
1 stor vitlök
1 äggula
salt & svartpeppar

Klyfta löken och lägg ner lök, vitlök och de tinade kycklingfiléerna i en matberedare och kör på full effekt till allting har blivit finfördelat eller snarare en färs (mixa inte för mycket). Häll i äggulan, parmesan och philadelphia, blanda väl och salta och peppra. Stek till de fått färg och är genomstekta, servera med en god sås och sallad. Jag gjorde en vitlökssås! Vill man ha pasta eller potatis till så kan man ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar