måndag 21 mars 2011

Revben med grönsaksdipp!

Första dagen på veckan är avklarad och snart är det helg igen! Nu har vi i alla fall bestämt att vi ska lämna lchf-dieten bakom oss. Det är tråkigt att inte kunna laga det man vill, det blir lite enformigt (speciellt frukosten) plus att vi samtidigt är lite skeptiska till hela metoden. Det var definitivt roligt att pröva och vi har även tänkt att hålla oss till vissa delar och inte trycka i oss onödigt mycket kolhydrater. Att endast äta kött och sallad några/någon gång i veckan är inga problem alls! Däremot vill jag gärna kunna baka lite bröd till frukost, laga pastasåser samt unna mig lite av min största last här i livet; choklad!
Idag fick det bli revben som jag inte ätit på säkert 3 år! Till revbenen skivade jag upp lite grönsaker och gjorde en chilisås att dippa i. Väldigt snabblagat, perfekt för denna dagen då veckohandling stod på kvällsschemat! När vi var och handlade sålde dem även jordgubbar för 10kr/förp, som taget ju! Två stycken förpackningar följde med hem och blev perfekt som efterätt.


Revben med grönsaksdipp
(2 portioner)

2 styck revbensspjäll
1 paprika
1 halv gurka
2-3 morötter

Gör såhär:
Skär stavar av grönsakerna, gör en god sås att dippa i (t.ex en chilisås eller vitlökssås) och servera med revbenen!



Jordgubbar - mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar