söndag 13 mars 2011

Lövbiffsrullar

Här kommer en väldigt enkel maträtt till en kväll när man är sugen på något lite godare men som gärna får gå snabbt att slänga ihop. Lövbiff går ju i allmänhet ganska fort att tillaga och sedan tar det bara några minuter att rulla in köttet i serranoskinka, mozzarella och pesto som dessutom gör dem väldigt mycket smakrikare! Jag köpte Jensen's rödvinssås och serverade till då jag hört att just dessa färdigsåser ska vara goda men jag var väl inte särskilt imponerad faktiskt. Tydligen ska deras pepparsås vara god så jag funderar på att pröva den också, annars håller jag mig nog till hemmalagade såser. :) Vill man ha potatis eller liknande till sina lövbiffsrullar passar det säkert utmärkt!


Lövbiffsrullar med serrano, mozzarella och pesto
(4 rullar)

4 lövbiffsfiléer
1 mozzarellaboll (125g)
4 skivor serrano- eller parmaskinka
en klick röd pesto till varje rulle
salt & svartpeppar

Gör såhär:
Lägg ut lövbiffen på en skärbräda och lägg varsin skiva skinka över hela köttbiten. Dela mozzarellan i fyra delar och lägg en bit i kanten på varje lövbiff, strö på valfri mängd pesto på mozzarellan och rulla sedan ihop alltsammans till en rulle. Stek rullarna i lite smör/olja tills osten smält och de är lagom genomstekta, krydda med salt och peppar. Servera med någon god sås och valfritt tillbehör, så som t.ex sallad, potatis eller pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar